Στις 21 Ιανουαρίου, επιβλήθηκε πρόστιμο στην Google ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ για ελλείψεις και μη υπακοή με τον ΓΚΠΔ που τέθηκε σε εφαρμογή στις 25 Μαΐου 2018.
Η φύση των παραπόνων
Η διαδικασία κινήθηκε από ανεξάρτητες αρχές ιδιωτικότητας και η CNIL προχώρησε σε έρευνα για τους όρους των υπηρεσιών και δεδομένα που στοχεύονται από τις υπηρεσίες που προσφέρονται από την Android.
Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει η πολυεθνική να διαθέτει ένα ορθό σύστημα ελέγχου και δικαιοδοσίας εφαρμογής τους ΓΚΠΔ, κάτι το οποίο στα κεντρικά της Google στην Ιρλανδία (η οικονομική βάση της Google) δεν υπήρχε.
«Ρευστοποίηση» παραβιάσεων
Η CNIL έκρινε ότι η Google είχε σημαντικό έλλειμμα διαφάνειας όσον αφορά τον σκοπό της συλλογής δεδομένων και αυτή η επεξεργασία χρησίμευε για τη διάχυση στοχευμένης διαφήμισης στα υποκείμενα των δεδομένων, χωρίς να ζητείται ελεύθερη συγκατάθεση των υποκειμένων. Βέβαια η Google υποστηρίζει ότι διαθέτει την επιλογή «opt-out» από τους όρους και τους κανονισμούς ιδιωτικότητας της και την παρέχει στους χρήστες, αλλά η CNIL υποστήριξε ότι δεν ορίζεται ξεκάθαρα.
Αποτελέσματα αποφάσεων της διοίκησης
Σε ανακοίνωση της η Google δήλωσε ότι θα γίνουν αλλαγές στο μοντέλο παροχής υπηρεσιών της, για το οποίο η CNIL έθεσε πρόστιμο. Αντί η Google να συμμορφωθεί, έβγαλε νέα ανακοίνωση που έλεγε ότι «οι αλλαγές δεν θα επηρεάσουν τον τρόπο επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων» κάτι που αντίκειται στις υποδείξεις του CNIL.
Τι μάθαμε;
Επιμέλεια: Φαίη Λαχανά
Αρχική πηγή: https://gdpr.report/news/2019/02/01/learning-from-googles-record-setting-gdpr-fine/