Google Chrome: Το τέλος των cookies τρίτων μερών;

Η Google μέσω του Chrome αποφάσισε να βάλει φρένο στη χρήση cookies τρίτων όσον αφορά τις αναζητήσεις των χρηστών στις διαδικτυακές πλατφόρμες. Η τακτική αυτή συνεπάγεται άμεσα τη δυσκολία να εντοπίζονται τα ίχνη των χρηστών στο διαδίκτυο. Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα;

Στην ουσία η Google τον Μάρτιο θα εγκαινιάσει έναν νέο αλγόριθμο, το Federated Learning of Cohorts (ή αλλιώς FLoC), ο οποίος θα λειτουργεί όπως ακριβώς και ο αλγόριθμος του Netflix: θα κατηγοριοποιεί τους χρήστες σε ομάδες, ανάλογα με το τι έχουν αναζητήσει στις διαδικτυακές πλατφόρμες. Η μόνη διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι πλέον όλες οι αναζητήσεις αυτές θα ελέγχονται μονάχα από τη Google και δεν θα διασπείρονται σε τρίτους.

Αυτή η τακτική έχει διχάσει την διαδικτυακή κοινότητα καθώς υπάρχουν ερωτήματα όσον αφορά τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών (π.χ σεξουαλικός προσανατολισμός, πολιτικές πεποιθήσεις), αλλά και το τι θα γίνει με τις μικρότερες εταιρίες διαφημίσεων, οι οποίες βασίζονται σε χρήση «cookies» για την επιβίωση τους.

Η λογική πίσω από αυτή την στρατηγική κίνηση της Google βρίσκεται στις προτάσεις της Privacy Sandbox, μιας πρωτοβουλίας της εταιρίας για ένα μέλλον χωρίς την αλλόγιστη χρήση cookies. Σύμφωνα με τις εκθέσεις της, η μετάβαση αυτή θα περιορίσει σημαντικά τη χρήση cookies τρίτων, την διαφημιστική απάτη και θα συμβάλλει στο να βρεθει ένας νέος τρόπος στο να μετρούν οι εταιρίες την απόδοση των διαφημίσεων τους.

 

Σύνταξη: Φαίη Λαχανά

Πηγή: https://www.wired.co.uk/article/google-chrome-cookies-third-party-ads