Η Βρετανική Επιτροπή για τον Ψηφιακό κόσμο, τον Πολιτισμό, τα Μέσα και τον Αθλητισμό διεξήγαγε 18μηνη έρευνα για τα fake news και την παραπληροφόρηση της Facebook, υποστηρίζοντας ότι σκόπιμα η πλατφόρμα δεν τηρούσε την ιδιωτικότητα και το δίκαιο ανταγωνισμού και θα πρέπει να υποστεί νομικούς ελέγχους-περιορισμούς. Κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών, η Facebook κατηγορήθηκε ότι σκόπιμα παρεμπόδιζε την έρευνα και αδυνατούσε να παρεμποδίζει την χειραγώγηση των βουλευτικών εκλογών στη Ρωσία. Ο Mark Zuckerberg κατηγορήθηκε ότι δεν έδειξε περιφρόνηση για τρία διαφορετικά αιτήματα από το βρετανικό Κοινοβούλιο για να λογοδοτήσει, στέλνοντας άτομα που δεν είχαν ειδικευμένες γνώσεις, ενώ ταυτόχρονα η έρευνα κατέδειξε πως το εκλογικό σώμα της Βρετανίας είναι ευαίσθητο στην εμπλοκή ξένων παραγόντων για να επηρεάσουν τα αποτελέσματα. Γι’ αυτό τον λόγο, η έκθεση κάλεσε την βρετανική κυβέρνηση να καθιερώσει ξεχωριστή έρευνα για την εξωτερική επιρροή και την παραπληροφόρηση.

Από τις παρατηρήσεις της έκθεσης φάνηκε ότι η Facebook αντλούσε προσωπικά δεδομένα από τους χρήστες και τα πωλούσε σε πολιτικούς πελάτες της για να μπορέσουν να επηρεάσουν την έκβαση εκλογών. Με άλλα λόγια η Facebook δίνει βάση περισσότερο στους μετόχους της παρά στην ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, ενώ συγχρόνως κάνει κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά χωρίς να υπακούει σε κανόνες ανταγωνισμού.

 

Επιμέλεια: Φαίη Λαχανά

Αρχική πηγή: https://www.theguardian.com/technology/2019/feb/18/facebook-fake-news-investigation-report-regulation-privacy-law-dcms