Καθώς το τελευταίο διάστημα εκφράζονται παράπονα που έχουν ως στόχο την βιομηχανία της συμπεριφορικής διαφήμισης, ακόμη και η ΙΑΒ αμφισβητεί για το εάν είναι πιθανό να υπάρξει σαφής συγκατάθεση των χρηστών για τη μετάδοση των προσωπικών τους δεδομένων μέσω του συστήματος RTB (Real-time Bidding). Η τεχνολογία αυτή λειτουργεί με το να συλλέγει προσωπικά δεδομένα χρηστών, να αναγνωρίζει τον χρήστη και να αναζητεί δεδομένα σε προσφορές, κάτι που σημαίνει ότι μεταβιβάζονται τα δεδομένα σε τρίτα μέρη. Ο τρόπος που λειτουργεί το σύστημα αυτό, προκαλεί συστημικές παραβιάσεις του ΓΚΠΔ της ΕΕ και ζητούνται τροποποιήσεις για να υπάρξει συμμόρφωση του συστήματος αυτού. Η δυσαρέσκεια στρέφεται εναντίον της Google και της IAB, αφού εκείνες είναι υπεύθυνες για αυτή την πρακτική.
Η ΙΑΒ, σύμφωνα με πηγές, βρίσκεται αντιμέτωπη με τον ΓΚΠΔ, υποστηρίζοντας ότι οι απαιτήσεις του θα φέρουν προβλήματα στην ψηφιακή διαφήμιση και στην πρόσβαση των ευρωπαίων πολιτών στο περιεχόμενο των διαδικτυακών υπηρεσιών. Η IAB ισχυρίζεται ότι ο επικείμενος κανονισμός ePrivacy είναι τεχνολογικά απίθανο να εφαρμοστεί, αφού η συγκατάθεση των χρηστών δεν αφήνει περιθώρια να λειτουργήσει σωστά το σύστημα.
Το μόνο που μπορεί να πετύχει αυτή η συμμόρφωση με τη Νομοθεσία Διαφάνειας και Συναίνεσης είναι ότι πλέον οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα επιλογής και ενημέρωσης του τρόπου που επεξεργάζονται οι εταιρείες συμπεριφορικής διαφήμισης τα προσωπικά τους δεδομένα, και όχι τη συλλογή τους.
Επιμέλεια: Φαίη Λαχανά
Αρχική πηγή: https://techcrunch.com/2019/02/21/even-the-iab-warned-adtech-risks-eu-privacy-rules/amp/