Η τεχνολογία έχει δώσει τη δυνατότητα σε πολλές εταιρείες να χρησιμοποιούν την υπηρεσία τοποθεσίας των smartphones για να βοηθήσουν τους διαφημιστές και να εξασφαλίσουν τα κεφάλαια τους. Οι χρήστες ενεργοποιούν την υπηρεσία τοποθεσίας για να λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με τον καιρό, τις θέσεις παρκαρίσματος κτλ, αλλά στην ουσία οι εταιρείες μεταβιβάζουν τα δεδομένα αυτά σε εταιρείες για ανάλυση, τα πουλάνε ή προσπαθούν να θωρακίσουν τις επενδύσεις τους, με το να γνωρίζουν την συμπεριφορά του καταναλωτή. Η οικονομία των δεδομένων, όπως ονομάζεται, έχει αποφέρει 21 δις δολάρια αυτόν τον χρόνο.

Οι εταιρείες υπογραμμίζουν ότι ανωνυμοποιούνται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, διότι δεν τους ενδιαφέρει η ταυτοποίηση, αλλά τα μοτίβα. Ωστόσο οι ίδιοι οι υπάλληλοι των εταιρειών αυτών έχουν πρόσβαση στα δεδομένα αυτά. Σε πολλές περιπτώσεις τα ίδια τα υποκείμενα των δεδομένων συμφωνούν στην ενεργοποίηση υπηρεσιών τοποθεσίας, αλλά για συγκεκριμένους σκοπούς. Παρ’ όλα αυτά, οι ίδιες οι εταιρείες δεν ενημερώνουν σωστά το κοινό τους για την συλλογή, τη χρήση και την ανάλυση των προσωπικών δεδομένων αυτών.

Καθώς τα προσωπικά δεδομένα αυτά αποκαλύπτουν ευαίσθητες πληροφορίες για τα υποκείμενα τους, οι νομοθεσίες θα πρέπει να τα προστατεύουν. Κάτι τέτοιο δεν υφίσταται, και θα πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη πίεση από κάτω προς τα πάνω για να ψηφιστούν σχέδια νόμου που θα απαγορεύουν την εκμετάλλευση των προσωπικών πληροφοριών χωρίς την συγκατάθεση των υποκειμένων.

Επιμέλεια: Φαίη Λαχανά

Αρχική πηγή: https://www.nytimes.com/interactive/2018/12/10/business/location-data-privacy-apps.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtype=Homepage