Οι απατεώνες προσπαθούν να βρουν όλο και περισσότερες μεθόδους για να μπορέσουν να ξεγελάσουν τα θύματα τους και να τους αποσπάσουν ευαίσθητες πληροφορίες προς όφελος τους.
1. Δέκα βήματα μακριά από τον στόχο
Συνεπώς σημαντικό είναι να ενημερώνεται ολόκληρο το προσωπικό μια επιχείρησης, αφού συνήθως οι απατεώνες θα έρθουν σε επαφή με τους υπαλλήλους στην πρώτη γραμμή με το να είναι πολύ πρόσχαροι (φύλακες, υποδοχή).
2. Μαθαίνουν την εταιρική γλώσσα
Οι εγκληματίες αναγνωρίζουν ότι οι πιθανότητες να αποσπάσουν πληροφορίες χρησιμοποιώντας μια οικεία γλώσσα, είναι με το μέρος τους.
3. Χρησιμοποιούν τη μουσική της αναμονής
Οι εγκληματίες ηχογραφούν τη μουσική αναμονής μιας εταιρείας, ώστε να τη χρησιμοποιήσουν στα θύματα, επιδρώντας στην ψυχολογία τους.
4. Πλαστογραφούν αριθμούς τηλεφώνου
Το θύμα μπορεί να δώσει ευκολότερα πληροφορίες όταν στην αναγνώριση αριθμού φαίνεται να υπάρχει ένας αριθμός που να παραπέμπει σε μια πραγματική εταιρεία, η οποία ωστόσο δεν έχει καμία εμπλοκή.
5. Χρησιμοποιούν τα στοιχεία σου εναντίον σου
Τα στοιχεία που ένας εγκληματίας έχει ίσως αποσπάσει, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μορφές ηλεκτρονικού ψαρέματος και άλλες απάτες.
6. Εκμεταλλεύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Για να συλλέξουν πληροφορίες, οι απατεώνες μιμούνται διάσημες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
7. Εκμεταλλεύονται τα τυπογραφικά λάθη
Οι εγκληματίες προσπαθούν να εντοπίσουν κοινότυπα λάθη ανυποψίαστων χρηστών όταν γράφουν στο πληκτρολόγιο. Όταν πληκτρολογούμε λάθος μια λέξη, ξαφνικά μπορούμε να μεταφερθούμε σε ψεύτικες ιστοσελίδες που ο σκοπός τους είναι είναι να μεταφέρουν κακόβουλο λογισμικό είτε να κλέψουν κάτι.
8. Χρησιμοποιούν τακτικές Φόβου, Αβεβαιότητας και Αμφιβολίας (FUD)
Μέσα από στοχευμένα email, οι απατεώνες μπορούν να ενημερώσουν για μετοχές στο χρηματιστήριο προς αγορά από τα θύματα, αυξάνοντας την τιμή τους. Αυτό σημαίνει κέρδος για τον εγκληματία, ο οποίος τις πουλάει μαζικά.
Επιμέλεια: Φαίη Λαχανά
Αρχική πηγή: https://www.csoonline.com/article/2123378/social-engineering/8-common-social-engineering-tactics.html