Ο ΓΚΠΔ τέθηκε σε εφαρμογή στα κράτη μέλη της ΕΕ στις 25 Μαΐου του 2018 και αποτελεί καινοτομία παγκοσμίως. Οι μαζικές παραβιάσεις δεδομένων και οι πλατφόρμες που συλλέγουν ανεξέλεγκτα προσωπικές πληροφορίες οδήγησαν τους νομοθέτες της ΕΕ να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που να προστατεύει τα δικαιώματα στο διαδικτυακό περιβάλλον.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ
Από τον Μάιο μέχρι το Νοέμβριο: 60.000
Τον Δεκέμβριο: 60.000
Τον Ιανουάριο: 95.180
Υπηρεσίες τηλεμάρκετινγκ
Διαφημιστικά emails
Κάμερες Παρακολούθησης
Από τον Μάιο μέχρι το Νοέμβριο: περίπου 30.000
Από τον Δεκέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο παρατηρούμε μια ανοδική τάση ου αγγίζει τα 41.502
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ
Έρευνες που ξεκίνησαν από Ανώτατες Εποπτικές Αρχές: 250
Έρευνες από τις Ανώτατες Εποπτικές Αρχές ύστερα από παράπονα των υποκειμένων: λίγο παραπάνω από 200
Πρόστιμο 20.000€ από Γερμανία σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, για την αδυναμία της να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της.
Πρόστιμο 5.280€ από Αυστρία σε καφετέρια αθλητικών για το κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης
Πρόστιμο 50.000.000€ από τη Γαλλία στη Google ύστερα από την έλλειψη συγκατάθεσης όσον αφορά τις διαφημίσεις
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ
Για τον ΓΚΠΔ υπήρξαν 300.000 αναφορές στα social media και σε άλλες πλατφόρμες ενημέρωσης, ενώ για τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, 100.000
Στις 25 Μαΐου σε κλίμακα από 0-100 το ενδιαφέρον για τον ΓΚΠΔ άγγιζε το 75, που σημαίνει περισσότερες αναζητήσεις από την περσόνα Κιμ Καρντάσιαν και την Μπιγιόνσε
Επιμέλεια: Φαίη Λαχανά
Αρχική πηγή: https://ec.europa.eu/commission/sites/beta-political/files/190125_gdpr_infographics_v4.pdf