Ο Giovanni Buttarelli, ο Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ προσπαθεί να εξασφαλίσει ότι οι νέες επιχειρήσεις στον ψηφιακό τομέα δεν θα κατατροπωθούν από τους τεχνολογικούς «γίγαντες», καθώς εντοπίζει ορισμένα εμπόδια που παρουσιάζονται στις νεοεισαχθείσες εταιρείες, με τελικό εμπόδιο τον ανταγωνισμό επιχειρήσεων που διαθέτουν ένα τεράστιο δίκτυο και γνωστό όνομα στην αγορά. Αυτό λειτουργεί ανασταλτικά τόσο για τις μικρότερες επιχειρήσεις, όσο και για τους πελάτες, των οποίων τα συμφέροντα θίγονται, αφού οι δωρεάν εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι προσιτές αλλά συνάμα τα κέρδη που αποφέρουν από τη συλλογή προσωπικών πληροφοριών, μπλοκάρουν τον υγιή ανταγωνισμό.
Ο G. Buttarelli υποστηρίζει ότι η λύση σε αυτό το ζήτημα έρχεται με σταδιακά βήματα. Αρχικά θα πρέπει να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, μέσα από την ενίσχυση της αρχής της «μη εμπιστοσύνης» (anti-trust) σε συνδυασμό με την εμβάθυνση στον ΓΚΠΔ από τις εταιρείες. Τελευταίο αλλά και δυσκολότερο βήμα είναι να υπάρξει πίεση για περισσότερη διαφάνεια και ισότητα για τους πελάτες από τους ίδιους τους τεχνολογικούς γίγαντες.
Εδώ συνεπώς, όπως υποστηρίζει η Silicon Valley υπάρχει μια πασιφανής ρήξη μεταξύ του ανταγωνισμού και της ιδιωτικότητας, αφού το ένα εξουδετερώνει το άλλο στις αγορές. Και συνεπώς οι υπεύθυνοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με την εφαρμογή των κανονισμών.
Επιμέλεια: Φαίη Λαχανά
Αρχική πηγή: https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-02-18/facebook-and-google-face-another-costly-battle-with-europe