Ο Tom Keenan, καθηγητής περιβαλλοντικού σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο του Κάλγκαρι θεωρεί ότι το Facebook δεν θα ήθελε πραγματικά να δημιουργήσει αυτό το meme, διότι έχει ήδη πρόσβαση σε φωτογραφίες των χρηστών της. Ο συντάκτης του βιβλίου «Technocreep» σημειώνει ότι το «10 Year Challenge» θα μπορούσε να έχει ενορχηστρωθεί από κάποιον που κάνει συλλογή δεδομένων, αφού ακόμα και σήμερα δεν γνωρίζουμε πώς ξεκίνησε η όλη διαδικασία.
Όσον αφορά τις πιθανές συνέπειες για αυτό το είδος συλλογής μαζικών δεδομένων,η Kate O’Neill, συγγραφέας Τεχνολογίας και Σύμβουλος Εταιρειών Τεχνολογίας, είπε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για καλό, όπως η τεχνολογία για να εντοπίσει τα παιδιά που αγνοούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα, ή για άλλους σκοπούς, όπως η στοχευμένη διαφήμιση.
Ωστόσο, είπε επίσης ότι έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί για «πραγματικά ανατριχιαστικούς» λόγους, όπως για να αξιολογήσει την επιλεξιμότητα ενός ατόμου για την ασφάλιση υγείας.
Πρέπει, σημειώνει, να υπενθυμίσουμε στους ανθρώπους να σκεφτούν πώς χρησιμοποιούνται οι πληροφορίες τους και ποιος μπορεί να έχει έννομο συμφέρον για τη συλλογή τους.
«Πρέπει να αρχίσουμε να έχουμε μια σοβαρή συζήτηση για το τι σημαίνει για τις πληροφορίες να είναι δημόσιες και τι είδους πληροφορίες πρέπει να αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας» είπε.
Αν και δεν είναι απαραιτήτως επικίνδυνο για τους χρήστες να συμμετάσχουν στην πρόκληση «10 Year Challenge» , πρότεινε επίσης ότι θα πρέπει να υπενθυμίσουμε σε όλους να σκεφτούν για τα προσωπικά τους δεδομένα και τον τρόπο με τον οποίο τα μοιράζονται.
«Ανεξάρτητα από την προέλευση ή την πρόθεση πίσω από αυτό το meme, πρέπει όλοι να γίνουμε πιό σοφοί σχετικά με τα στοιχεία που δημιουργούμε και μοιραζόμαστε, την πρόσβαση που χορηγούμε σε αυτά και τις επιπτώσεις από τη χρήση τους,» προειδοποίησε η O’Neill.
Ο Tom Keenan αναφέρει: «Να είστε πάντα καχύποπτοι για περιπτώσεις όπου σας ζητούν φωτογραφίες» , αφού «το πρόσωπό σας είναι η τύχη σας «, » το πρόσωπό σας είστε εσείς» και «είναι αυτό που αποτελεί στοιχείο της ταυτότητας σας .»
Επιμέλεια: Εύη Ντούσια