Οι επαγγελματίες Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων βρίσκονται σε μια εποχή όπου η ηθική δεοντολογία  των δεδομένων έχει γίνει μέρος της παγκόσμιας συζήτησης, κερδίζοντας  πρωτοφανή προσοχή παγκοσμίως. Μόλις τον περασμένο μήνα, η 40η Διεθνής Διάσκεψη των Επιτρόπων Προστασίας Δεδομένων και Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων επικεντρώθηκε στη συζήτηση της ηθικής με το θέμα «Αξιοπρέπεια και σεβασμός σε μια ζωή που οδηγείται από τα δεδομένα». Ενώ οι εταιρείες συγκεντρώνουν στοιχεία για τους καταναλωτές παγκοσμίως, ένα φλέγον ζήτημα είναι ο τρόπος με τον οποίο τα δεδομένα αυτά αναλύονται και χρησιμοποιούνται, για την προώθηση της καινοτομίας.

Ο τρόπος για να εδραιωθεί η εμπιστοσύνη είναι να έχουμε ένα πρόγραμμα ηθικής από το σχεδιασμό και ένα πρόγραμμα που να έχει λογοδοσία, αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για τη χρήση των δεδομένων   στο μέλλον και πρέπει να μπορούμε να αποδείξουμε ότι χρησιμοποιούμε δεδομένα με υπεύθυνο τρόπο.

Εκτός από τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τη νομοθεσία για τη χρήση των δεδομένων,  υπάρχουν οπωσδήποτε αθέμιτες ή διακριτές συνέπειες που θα μπορούσαν να προκύψουν.

Ηθική είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε  τους άλλους ανθρώπους. Αλλά η ηθική δεοντολογία δεν είναι μια περιοχή προκαθορισμένη.  Η απόφαση για το ποιά είναι και  ποιά δεν είναι χρήσιμα στοιχεία μπορεί μερικές φορές να είναι μια δύσκολη απόφαση. Μια προφανής απόφαση θα ήταν εάν ένας πελάτης θα ήθελε να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα μάρκετινγκ με τρόπο τέτοιο, που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως έκθεση καταναλωτών, σύμφωνα με τον νόμο περί δίκαιης αναφοράς πιστώσεων (Fair Credit Reporting Act). Αυτό είναι σαφώς εκτός ορίων της δεοντολογίας.

Επιμέλεια: Εύη Ντούσια

Αρχική πηγή: https://iapp.org/news/a/making-way-for-the-rise-of-the-chief-data-ethics-officer/